About Me

Monday, September 10, 2007

Terima Kasih Tuhan

"God does allows U-turns"

Caption ini terasa sangat2 menarik hati saya.
Mungkin nampak simple, tapi sebenarnya besar dan mendalam sungguh makna yang tersirat di sebaliknya.
Bahawa seteruk mana dosa kita, setinggi gunung mana kesilapan yang selalu kita buat,,, yang pasti...rahmat Tuhan itu lebih banyak dan tinggi lagi dari itu.
Sebab apa? Sebab dia Tuhan yang Maha Pengasih,,,lagi Maha Penyayang,,
The Most Beneficient. The Most Merciful.
Cuma kita saja terkadang lupa.

"Ya Allah, betapa banyaknya yang aku telah terleka dan terlalai (terutamanya pada masa-masa cuti ni... )
Ya Allah, jangan jadikan hati ini hati yang mati... Dan jangan Kau palingkan aku dari jalan kebenaran setelah Kau berikan ku nikmat yang sangat-sangat indah itu. Because I cannot live without all of that.."

Terima Kasih Tuhan

Terimakasih wahai Tuhanku
Yang sentiasa melimpahkan Rahmat-Nya
Membenarkan aku menghadap-Mu Tuhan
Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang

Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
Mengizinkan kuminta pada-Mu
Memuja-memuji sepenuh hatiku
Memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi

Terimakasih wahai Tuhanku
Yang sentiasa melimpahkan Rohmat-Nya
Membenarkan aku menghadap-Mu Tuhan
Yang Maha Pengasih dan Maha Penyayang

Untuk bercakap dengan-Mu Tuhan
Mengizinkan kuminta pada-Mu
Memuja-memuji sepenuh hatiku
Memohon munajat pada-Mu Ya Rabbi

a a a a a....

Tapi aku khuatir ketika menghadap-Mu
Tidak pula pandai beradab dengan-Mu
Aku mula bimbang kalau aku derhaka
Dalam ketaatan bukan Rahmat dari-MU yang kudapat
Tapi ku kan dapat kemarahan-Mu
Ya Rabbal Alamin
Maafkanlah Aku
Ya Rabbal Alamin
Maafkanlah Aku

1 comment:

Arifah said...

Salam. I've copied this entry onto my blog. Because it touched my heart. =)